E-handeln i ständig förändring

Att nätet förändras och att det digitala landskapet ständigt förändras är vi nog alla medveten om. Den förändring som skett under åren har varit lavinartat och det ser inte alls ut idag som det bara gjorde för tio år sedan. E-handeln är i ständig förändring och vi ska väl också säga förbättring både för den som handlar och den som driver sin e-handel.

Vi blir allt fler som upptäcker fördelarna med att handla online. Det allra senaste kallas för liveshopping och innebär att varumärken (brands), influencers och andra skapar liveprogram där man kan shoppa. Vill du veta mer om detta så kan du gå vidare här för mer information. Genom en plattform hos Ehandel.Live så kan den som säljer något skapa olika program och du som kund kan vara med på livesänd shopping. Det blir nästan som att gå in i en fysisk butik att handla.

Vi blir allt mer van vid livestreaming och fler och fler använder sig av detta vid både försäljning och marknadsföring av sina produkter. Som kund så får du en helt annan känsla för produkter, varumärken i och med att det är livestreaming. Som brand och influenser så hittar du snabbt din målgrupp och kan interagera med de som följer din sändning. Man kan som varumärke eller influenser producera sina livesändningar själv eller välja att ta Ehandel.Live till hjälp för detta.